Proszę o zgrubną poradę odnośnie zakupu Octavi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marlena
    RS
    • 2007
    • 1719

    #26
    1996, jesień premiera modelu (hatchback, 5 drzwi). Silniki 1.6 (75 KM), 1.6 (101 KM), 1.8 20 V (125 KM), 1.9 D (komora wstępna, 68 KM), 1.9 TDI (wtrysk bezpośredni, 90 KM)
    1998, wiosna wersja kombi. Nowe silniki 1.8 20V (150 KM) i 1.9 TDI (wtrysk bezpośredni, 110 KM)
    1998, jesień rozpoczęcie montażu w Poznaniu
    1999, jesień kombi z napędem 4x4. Nowe silniki 1.4 (60 KM) i 2.0 (116 KM). Wycofany z oferty silnik 1.8 20V (125 KM)
    2000, lato face lifting (trapezowy kształt przednich reflektorów, białe wstawki w tylnych lampach), sportowa wersja RS. Nowe silniki 1.4 16V (75 KM), 1.8 20V (180 KM, dla wersji RS), 1.9 TDI (pompowtryskiwacze, 101 KM)

    Portal Gazeta.pl - Najnowsze Informacje, serwisy tematyczne: Biznes, Sport, Rozrywka, Pogoda. Poczta Email, Forum, Blogi. Sprawdź!

    Komentarz

    • abyss
      Ambiente
      S_OCP Member
      • 2007
      • 245

      #27
      bogusg:
      No właśnie teraz chodzę - spacer w szybkim tempie zajmuje mi 20 minut, a w wolnym około 30. Zastanawiam się nad spalaniem na takiej trasie - ale jak kupię auto - to i tak będę jeździł - czas na dojazdy/dojścia do pracy spadnie mi z godziny do 55 minut :P
      ...

      Komentarz

      • bogusg
        Rider
        • 2007
        • 355

        #28
        Zeby nie być subiektywnym załączam dane fabryczne zuzycia paliwa poprzez poszczególne silniki

        [ Dodano: Nie 25 Lis, 07 23:32 ]
        To sobie podyskutowalismy a na koniec mozna to skwitować jak w programie " Randka w ciemno " abyss i mkzybi -"a wybór należy do Ciebie " :wink:
        Załączone pliki
        Teraz xenony by krzynol

        Komentarz

        • Geralt
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 589

          #29
          mkzibi, sam przesiadlem sie z passta (B4 2.8VR6 + LPG 95') do Octavii (1.8T + chip + LPG) i jestem zadowolony. Prze..bane maja tylko pasazerowie tylnych siedzen ale sam komfort jazdy, prowadzenie, wielkosc bagaznika sa porownywalne a ogolne koszta utrzymania auta niewielkie. Ogolnie sadze ze to byl dobry wybor, polecam.
          pozdrawiam
          Adam W.

          Komentarz

          • splawik
            L&K
            S_OCP Member
            • 2006
            • 1292

            #30
            Dzida, Te silniki montowali na starcie jak był debiut O1. Jak rodzice w `98 kupowali AEE to te 1.8 125KM były. W okolicach liftu chyba wycofali je z produkcji. Niestety żadnych parametrów nie mam do niej bo stara instrukcja powędrowała do nowego właściciela kilka lat temu.
            Mam taką stronkę ale o tym silniku akurat ubogo jest napisane : http://www.carfolio.com/specificatio.../car/?car=4257
            A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
            AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
            O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
            -------------------------------------------------
            Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

            Komentarz

            • Jacomelli
              Rider
              S_OCP Member
              • 2008
              • 501

              #31
              Witam wszystkich
              Jestem nowy, wiec prosze o wyrozumiałość :wink:
              Nie chcę zakładac nowego tematu więc się "podczepię"

              Jestem na etapie zakupu używanego auta. Jedną z propozycji i to bardzo poważnie rozważaną jest skkoda octavia I. Mam mozliwośc odkupienia octavii od znajomego i w związku z tym prosiłbym szanowne grono o kilka fachowych porad dla laika.
              Teraz trochę danych na temat auta

              1.9 TDi (110 KM),Rocznik 2003, ok 180 tyś przebiegu (większośc w trasach), liftback, wersja ice. Serwisowana w ASO na bieżąco- sa wpisy w książce
              Wymieniony pasek rozrządu przy 120 tys
              Wymieniane regularnie płyny.
              Wymienone tarcze hamulcowe
              Była regenerowan turbina przy 170 tyś
              Były jeszcze ine wymiany ale teraz nie pamiętam.

              Mam mozliowść kupienia auta za ok 30 tyś, co przekracza trochę kwotę którą zamierzałem przeznaczyć, ale jeśli warto, mogę sie pogimnastykowac i dołożyć.

              Kilka dodatkowych pytan:
              Czy regenerowana turbina jeszcze trochę pochodzi? Jaką żywotność mają pompowtryskiwacze? Czy kosztowna jest ich wymiana? Czy nie ma ryzyka, ze za chwilę padną?Czy przy wymianie paska rozrządu powinno wymienic się pompę wodną?(gdzies coś takiego czytałem...)
              Na co zwrócić uwagę? Gdzie są standardowe miejsca korozji?
              Auto nalezy do znajomego, wydaje się zadbane, przebieg na 99,99% oryginalny.

              Za wszelkie pomocne uwagi z góry dziękuję

              Pozdrawiam
              Była: O1 2003 .19 TDI ASV
              Jest Vectra 1.9CDTI 2008

              Komentarz

              • esjot
                Ambiente
                S_OCP Member
                • 2005
                • 152

                #32
                Zamieszczone przez Jacomelli
                Jaką żywotność mają pompowtryskiwacze
                W tym modelu nie ma tego cuda

                Natomiast pasek zaleca się wymienić przy 90 itd.
                pompę wymienia się jak trzeba

                PZDR
                Superb - 2 Kombi

                Komentarz

                • Ziomus1987
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 202

                  #33
                  Zamieszczone przez Jacomelli
                  Czy regenerowana turbina jeszcze trochę pochodzi?
                  Regeneracja turbiny polega na wymianie zużytych elementów na nowe także trochę pochodzi na pewno bo inaczej po co było by to robić
                  Szukam pracy

                  Komentarz

                  • Superbman
                    Ambiente
                    • 2006
                    • 208

                    #34
                    Zamieszczone przez Ziomus1987
                    Zamieszczone przez Jacomelli
                    Czy regenerowana turbina jeszcze trochę pochodzi?
                    Regeneracja turbiny polega na wymianie zużytych elementów na nowe także trochę pochodzi na pewno bo inaczej po co było by to robić
                    Jesli regeneracja jest slabo wykoanan to turbiny padaja po 5-10 tysiacach.

                    Pompowtryswkow w tym motorze nie ma masz normlane wtryski,ich zywotnosc jest dluuga,to samo dotyczy pompy wtryskowej,jesli nie lali do niej syfu to masz spokojnie jeszcze 150 tys jazdy.

                    Co do ceny auta to sie nie wypowiadam bo nie wiem po ile to chodzi,ale ja bym kupił za 30 tysi. BMW 320d )

                    Pozdraiwma
                    252/555

                    Komentarz

                    • Ziomus1987
                      Ambiente
                      • 2007
                      • 202

                      #35
                      Zamieszczone przez Superbman
                      Jesli regeneracja jest slabo wykoanan to turbiny padaja po 5-10 tysiacach.
                      No to jest oczywista sprawa, że jak łapy wsadzi partacz to tak jest. :| Ale z założenia wychodzę, że właściciel samochodu oddal turbinkę w ręce fachowców. No i poza tym w końcu jakąś gwarancje muszą udzielić na wykonana usługę
                      Szukam pracy

                      Komentarz

                      • Jacomelli
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2008
                        • 501

                        #36
                        Dziękuje Wam bardzo za odpowiedź.
                        Co do turbiny- była regenerowana w ASO i jest gwarancja, wiec chyba mogę być spokojny.
                        Z wtryskami to tez dobra wiadomość.
                        Jesli chodzi o zakup innego auta w tej kwocie- np BMW 320, odpada. Jak pisałem wcześniej i tak będę musiał troszkę sie pogimnastykować żeby kupić to auto, a biorę je pod uwagę dlatego ze jest od znajomego, przebieg oryginalny, nie bita itd.
                        Mam nadzieję ze się nie pogniewacie - ciąg dalszy "100 pytań do..."
                        możecie podpowiedzieć, gdzie szukać ewentualnych ognisk korozji?
                        Jakie są ceny napraw zawieszenia ?
                        Jak wygląda sprawa z miską olejową, dolną osłona silnika. Czy dam radę bez obaw podjeżdżać pod krawężniki? W tej osłona była wymieniana- tak jest na rachunkach z ASO
                        moze mam problemy z czytaniem ze zrozumieniem ale nie załapałem o co chodzi z paskiem rozrządu. Wiem już, ze w tym silniku wymienia się co ok 120 tyś. Ale czy powinna być od razu wymieniona pompa wodna? Gdzieś czytałem ze awaria pompy może spowodować zerwania paska- a wtedy to apokalipsa :lol:

                        Najprawdopodobniej w tygodniu podjadę na test w warsztacie. na co szczególnie być wyczulonym?

                        Pozdrawiam

                        PS bardzo przyjemne forum- gratulacje 8)
                        Była: O1 2003 .19 TDI ASV
                        Jest Vectra 1.9CDTI 2008

                        Komentarz

                        • Ziomus1987
                          Ambiente
                          • 2007
                          • 202

                          #37
                          Zamieszczone przez Jacomelli
                          Jak wygląda sprawa z miską olejową, dolną osłona silnika. Czy dam radę bez obaw podjeżdżać pod krawężniki? W tej osłona była wymieniana- tak jest na rachunkach z ASO
                          Ja nie mam wogle osłony, bo sie urwała ale z krawężnikami nie mam problemów. Jak jeździsz trochę w "terenie" to z pewnością sie przyda. Więcej o osłonie i pompie wody znajdziesz jak użyjesz szukajki bo temat już był pewnie nie raz poruszany

                          Zamieszczone przez Jacomelli
                          Jakie są ceny napraw zawieszenia ?
                          Najlepiej na allegro sprawdź orientacyjne ceny w zależności od tego co Cię interesuje :diabelski_usmiech
                          Szukam pracy

                          Komentarz

                          • Jacomelli
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2008
                            • 501

                            #38
                            Zaraz sobie poszukajkuję


                            Dzieki bardzo.
                            Jak zapadnie jakas decyzja to się pochwalę.

                            [ Dodano: Czw 28 Lut, 08 22:03 ]
                            Szybka aktualizacja

                            Samochód został sprawdzony na diagnostyce w ASO. Prawie wszystko jest w należytym porządku, komputer nie wykazuje żadnych błędów, zawieszenie całkiem dobre, hamulce wydech, podwozie OK, lakier sprawdzony miernikiem. Jedyną rzeczą jest, jak to określił mechanik cykanie w silniku- co ma świadczyć o nadwyrężonych szklankach. W serwisie mówią ze jak robi się ten element to warto zrobić od razu rozrząd. Jakie to mniej wiecej koszty?
                            Najprawdopodobniej zdecyduję się na kupno.
                            I teraz kolejne pytanka co i w jakiej kolejności załatwiać- chodzi o formalności,(rejestracja, przegląd, podatek...), oraz czy poprzedni właściciel może przepisać na mnie OC, AC?
                            tylko proszę nie odsyłajcie mnie do szukajki, bo przy ostatnim razie przesiedziałem przy monitorze do drugiej w nocy przeglądając wyniki, a to grozi nadwyrężeniem popychacza zamykacza patrzałek, co prowadzi do wytrzeszcza :wink:

                            pozdrawiam
                            Była: O1 2003 .19 TDI ASV
                            Jest Vectra 1.9CDTI 2008

                            Komentarz

                            Pracuję...